DB med crosshair til forside

“Den primære udfordring er kontrol af opmærksomhed”

Tilmeld dig mit nyhedsbrev
Please wait

"Synes du, at udvikling er dyr
- så prøv uvidenhed"


 
marts 2016
Ser denne mail ikke rigtig ud så se den i din browser

Lige til højrebenet...

 

"IDIOT-KUNDE!"

Indrøm det...du har tænkt tanken, måske ovenikøbet mange gange. Du har følt det trække op gennem din rygrad, mærket dine tænder presses mod hinanden. Overvejet hvor højt du kunne hvisle lyden ud uden hun hørte det....idiot kunden. 
Ydermere har du følt dig som et overmenneske når kunden er ude af syne; "så kan hun sgu da osse bare blive fri...gider alligevel ikke ha' idiotkunder."

Følelsen af, at en potentiel kunde har givet dig den våde klud i ansigtet i form af et afslag på dit tilbud, kan kalde det onde frem i dig. Du skal jo nå dine tal, tjene penge og anerkendelse - være en succes i salget. 

Men, er det fair at tænke sådan om et menneske der ikke blev en kunde?
NEJ! Naturligvis er det ikke det. Følelsen er fremkaldt af een eneste årsag; kundens adfærd stemte ikke overens med dine ønsker - hun gjorde ikke som du ville have, nemlig at give dig en ordre. Og det er DIT ansvar - dit ansvar ALENE! Når du forledes til at tænke IDIOT-KUNDE - så stop dig og se på dig selv.  

Hvad kunne DU have gjort bedre?
Du kan med fordel analysere din egen adfærd, og aldrig forfalde til at give kunden skylden for et mistet salg. En kunde er i dialog med dig fordi hun har brug for hjælp til et eller andet, og din opgave er selvfølgelig at "tage kunden i hånden" frem til en god beslutning. Og, det er svært hvis du tillader dig selv ikke at respektere kundens beslutningsproces. Hvis du kun gør det åbenlyse, at tænke; budget=pris og problem=løsning.

Du bør lære og erkende at:

  • salg er at lede kunden til den, for kunden, rigtige beslutning
 
  • et køb altid er mere end blot en pris og et produkt, det er et helt sæt af faktorer
 
  • psykologisk forskning anviser hvilke faser ALLE kunder ALTID skal gennemleve, over kortere eller længere tid
 
  • der er adskillige forhindringer og fælder som kan stoppe kundens køb - og dit salg
 
  • er du blind overfor årsagerne kommer du nemt til at tænke "IDIOT-KUNDE" 
 
  • du kan lære at beherske processen


Det tager 3 dage 
Længere tid tager det såmænd ikke, hvis du vil lære at forstå hvad kunderne gennemlever på deres vej frem til en beslutning om at købe af dig. På 3 dage vil du kunne lære at anvende et simpelt system der til sidst kun fylder een A-4 side, og som vil forandre dit liv sammen med dine kunder. 

Hvad ville det betyde for dig hvis du kunne læse kundernes tanker?


Læs her om en virksomhed der gik i træningslejr, og nu tænker PULL i stedet for PUSH i salget.


Vil du vide mere om Mindset Selling: JA TAK, EN SAMTALE MED GARANTI FOR VÆRDI!



Jeg ønsker dig mange glade og loyale kunder og vil glæde mig til at inspirere dig.

Danny Bærtelsen
Salgsmentor

!-

-->
 
SALG&FOKUS hjælper virksomheder der vil arbejde seriøst med at forbedre deres salgsindsatser, til at nå deres mål 
!-

-->
Danny Bærtelsen
- din wingman i salget
VIL DU HAVE FLERE KUNDER ELLER SÆLGE MERE TIL DEM DU HAR?

RING 20 30 27 90 

- MÅSKE KAN JEG HJÆLPE DIG!
inu:it case study
Læs hvad Grønlands største private it-virksomhed siger om Gazing Mindset Selling
!-

-->
Her får du mere info om SALG&FOKUS
Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
LinkedIn
LinkedIn
WWW
WWW
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
YouTube kanal
YouTube kanal
 
DEL ENDELIG DETTE INDSPARK HVIS DU KENDER NOGLE DER KAN HAVE GAVN HERAF


Copyright © 2010 SALG&FOKUS, All rights reserved.
Tilmeld dig nyhedsmailen
Afmeld dit abonnement    Opdater dine oplysninger